fredag 28 september 2007

Festlig fredag

Idag knallar jag runt i en fin röd t-shirt med pandabjörnar på, för att visa mitt stöd för munkarna i Burma. Otroligt nog är det faktiskt 3 till på jobbet som har röda tröjor på, trodde jag jobbade på en totalt opolitisk arbetsplats..

Resten av dagen kommer troligtvis spenderas på ett tåg efter lunch, upp till Göteborg och Bokmässan. Jag har försökt packa så lätt jag kan genom att planera att gå och stå i kläderna jag har på mig. Dvs min röda tröja och två kulturkoftor.:) Bara rena underkläder och en t-shirt till ombyte till imorgon (och sminkväskan naturligtvis) fick åka ner. Resten räknar jag kallt med att min värd för natten står för.:) Ska bli kul att komma bort om bara för en dag, och kanske gå ut en sväng i Göteborg om jag orkar ikväll. Jag har haft en synnerligen scitzo känsla hela veckan av att vara grymt partysugen och sjukt och trött. Egentligen skulle jag behöva vila ut hela helgen, men det blir det inte mycket av med.. Upp med tuppen imorgon och på söndag fyller "svärmor" 60 så då blir det till att stå i köket hela dagen.:) Det skall iofs bli ganska roligt faktiskt. Sambon tänker meze så ska ta en djupdykning i de nordafrikanska kokböckerna på söndag förmiddag och i sambons turkiska också.

Inga kommentarer: