fredag 17 augusti 2007

Underbar och älskad av alla

Började läsa Underbar och älskad av alla av Martina Haag här om dagen. Jag hade fått den i affären via ett erbjudande och hade inget att läsa på bussen och eftersom den lät lagom kul på baksidan tänkte jag att det kunde vara värt ett par timmar. Jag tycker det är skönt att läsa om kvinnor som det inte går superbra för hela tiden så man slipper känna sig så misslyckad...:) Tyvärr måste jag säga att jag inte stod ut många kapitel. Fattigt språk och jag kan störa mig enormt på när folk böjer ord felaktigt och har konstig meningsbyggnad. Inte så mycket i bloggtexter, mail och på chatställen där mm, men i dagstidningar och definitivt i litteratur om det inte är ett medvetet stilgrepp för att illustrera en poäng. Jag gillade verkligen ett öga rött och som jag tidigare nämnde att jag läser just nu, Den besynnerliga händelsen med hunden om natten. De är båda byggda på lite originella sätt, framför allt Ett öga rött, men Underbar och älskad av alla är faktiskt bara dåligt skriven. Jag förväntade mig inte strindberg-nivå, men kanske Bridget?

Inga kommentarer: