onsdag 11 juli 2007

Grönsakspasta från Sicilien

Ja, måste lägga upp ett helt quornfilébefriat recept känner jag, kan ju inte bara snacka utan att prestera.

Ingredienser:
Vitlök
Olivolja
1 Aubergine
1 gul paprika
1 burk körsbärstomater
kapris
rasmarin
socker
kalamataoliver


Fräs vitlöken så den får färg medan du tärnar auberginen och paprikan. Häll ner grönsakerna och fräs ett par minuter. Halvera körsbärstomaterna och plocka ur kärnorna el behåll som de är om du inte orkar det. Rör ner dem bland grönsakerna tillsammans med en matsked kapris, kalamataoliverna, lite smulad rosmarin och socker. Koka upp pastan och servera ihop när pastan är färdigkokt. Riv gärna parmesan över. Alltid gott till allt! Tyvärr ingen bild, men håll till godo ändå.

2 kommentarer:

Jenny B sa...

Hej! Din pasta låter jättegod! Något jag själv lagar till av quorn"färs" är chili con qouorn. Kryddor hjälper ju alltid upp smaken. I övrigt, vad tycker du om bönor? Jag gillar borlotti, fagioli och liknande stora bönor. De smakar riktigt gott i pastasåser med tomat!

Bokomaten.. sa...

Chili är definitivt gott! Det är lite mer uthärdligt med quornfärs.:) Och massor med bönor! Gillar också stooora bönor som borlotti. Funkar finfint i sallader, både varma och kalla också. Det kanske man skulle ha i sin vegmat i helgen. Jag ansvarar för lunchen till produktionen jag är med i. Ska bli riktigt roligt.