fredag 13 juli 2007

För många böcker!

Nu börjar det blir riktigt jobbigt i bokomatens litteraturhjärna. Jag måste avsluta någon bok för det är bara för många igång. Igår var jag på akademibokhandeln för att köpa en bok av Björn Ranelid. Han nämns i produktionen jag medverkar i och det slog mig att jag har väldigt mycket åsikter om Björn Ranelid som person och hans språk mm utan att någonsin ha läst en bok av honom. Så nu ligger Lustmördarna i väskan. Dessutom passade jag på att köpa Fyren av PD James (älskar engelska, långsamma deckare med medelålders slitna män:), Askungens syster av Joanna Rubin Dranger som jag velat läsa länge och Sara Paretskys senaste i pocket, Svartlistad till mamman i födelsedagspresent. Förutom Björn så började jag även läsa en bok av Margaret York igår, Mord på ett äktenskap. Nu är det för många. Här måste rensas.
I morgon när kriget kom, på datorn på jobbet.
Luftslottet som sprängdes i lurarna på bussen.
Ranelid i väskan vid alla möjliga tillfällen. Så får det bli.:)

Inga kommentarer: